La nivelul lunii martie, vânzările B-Max pe piața europeană au înregistrat un regres de 7%, până la 7.900 de unități.
Modelul B-Max este produs doar la fabrica din Craiova, asamblarea fiind lansată la jumătatea anului 2012, iar mașina este comercializată exclusiv pe piața europeană.
Vânzările grupului american din Europa au crescut cu 15.000 de unități în primul trimestru din acest an, la 326.100 de unități, cele mai bine vândute modele fiind Ford Fiesta (86.400 unități) și Ford Focus (72.400 unități).
Piețele de desfacere incluse în raportul Ford sunt Austria, Belgia, Marea Britanie, Cehia, Danemarca, Finlanda, Franța, Germania, Grecia, Ungaria, Irlanda, Italia, Olanda, Norvegia, Polonia, Portugalia, Spania, România, Suedia și Elveția, la care se adaugă Rusia și Turcia.
Ford a asamblat 18.221 de mașini B-Max în primul trimestru al anului, acoperind 19% din producția auto locală în acest interval, iar aproape toate unitățile au mers la export.
Constructorul auto american produce în prezent la Craiova și motoare pe benzină EcoBoost de 1,0 litri și 1,5 litri, acesta din urmă echipând modele produse în America de Nord și Asia.
Ford a anunțat la începutul acestei luni că a decis să oprească temporar producția B-Max timp de șase zile lucrătoare în luna aprilie, opt zile în luna mai și nouă zile în luna iunie, din cauza scăderii cererii la nivel european. Pe de altă parte, producția de motoare urma să fie oprită în luna aprilie timp de trei zile lucrătoare.
Asamblarea B-Max a fost oprită temporar și în lunile februarie – martie.
Anul trecut, producția de automobile a fabricii din Craiova a fost oprită pentru aproximativ 35 de zile, în timp ce la motoare producția a fost sistată timp de șapte zile.